FLAG OF THE TRUTH

1 Khilafah : Hukum Allah didahulukan,Sistem Islam yg sebenar diutamakan. “Menamatkan Kepungan Terhadap Gaza Bukanlah Dengan Kecaman Dan Kunjungan Ke PBB Tetapi Dengan Menggerakkan Tentera Mengelilingi Entiti Yahudi Umpama Gelang Yang Mengelilingi Tangan”

Cukai tidak akan terlepas sebagai sumber utama pendapatan bagi sesebuah negara yang mengamalkan sistem ekonomi Kapitalisme. Tidak kira apakah ianya berbentuk cukai tidak langsung mahupun cukai langsung. Maka dengan itu tidak hairanlah apabila kerajaan kapitalis yang ada pada hari ini memperkenalkan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) dengan kadar empat peratus tidak berapa lama lagi. Dengan tanpa rasa berdosa kepada Allah SWT dan memikirkan bebanan yang akan dipikul oleh rakyat jelata kerajaan sekular ini, melalui Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah begitu berbangga dengan anggaran kutipan dari hasil cukai ini jika ianya dilaksanakan. Disebutkan bahawa hasil kutipan dari GST ini akan dapat meningkatkan pendapatan negara sebanyak RM1 bilion, setahun selepas ianya dilaksanakan.

Islam secara jelas melalui lisan RasulNya telah menyebut: Rasulullah SAW telah bersabda,

“Sesungguhnya tidak akan masuk syurga orang yang memungut cukai (mukus)” [HR Ahmad, Abu Daud & Hakim].

Dan dalam riwayat lain, Rasulullah SAW bersabda,

“Sesungguhnya pemungut cukai itu berada dalam neraka” [HR Ahmad].

Hadis ini menunjukkan bahawa cukai bukan sahaja haram untuk dijadikan pendapatan negara, malah sesiapa sahaja (termasuk individu) yang memungut cukai, maka tempatnya adalah di neraka. Namun, kerajaan Kapitalisme yang ada pada hari ini tidak pernah takutkan ancaman dan azab Allah di mana mereka langsung tidak mempedulikan peringatan dari hadis-hadis ini.

Kerajaan Kapitalis yang ada tidak pernah ingin mengkaji bahawa sumber pendapatan Negara Islam itu telah pun ditetapkan oleh Allah dan RasulNya, antaranya Ghanimah, Fai’, Kharaj, ‘Usyur, Khumus, Rikaz, Jizyah dan lain-lain. Sumber-sumber ini merupakan sumber yang diredhai oleh Allah SWT dan pasti tidak akan menzalimi rakyat, tidak seperti cukai yang diterapkan di dalam sistem hari ini, yang bukan sahaja merampas harta rakyat, malah akan membawa pemerintah ke neraka (berdasarkan hadis di atas). Itulah ‘hadiah’ dari Kapitalisme, sebuah ideologi yang rosak, yang bukan sahaja akan membinasakan negara, malah diri pemimpin itu sendiri. Bukankah sudah tiba masanya untuk kita membuang segala hukum kufur ini dan menggantikannya dengan sistem Islam?

mari kita kita renungi...hebat sangatkah kita menindas rakyat yg tidak berupaya..??
sama2 kita beri pendapat dan elakkan pertelingkahan...

0 comments: