FLAG OF THE TRUTH

1 Khilafah : Hukum Allah didahulukan,Sistem Islam yg sebenar diutamakan. “Menamatkan Kepungan Terhadap Gaza Bukanlah Dengan Kecaman Dan Kunjungan Ke PBB Tetapi Dengan Menggerakkan Tentera Mengelilingi Entiti Yahudi Umpama Gelang Yang Mengelilingi Tangan”

Sabar dan syukur. Dua elemen yang cukup penting dalam kehidupan kita. Tapi seringkali kita terlupa.

Syukur itu biasanya terucap bilamana kita dapat apa yang kita inginkin. Sedangkan nikmat Allah itu datang setiap ketika. Maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu dustakan?

Hari ini kita bicara tentang perjuangan. Perjuangan itu tidak mudah. Tapi bukanlah susah. Perjuangan menuntut kepada pengorbanan dan usaha yang berterusan. Perjuangan bukan untuk semua orang. Ianya khusus untuk mereka yang ingin berjuang!

"Tension seh...buat program orang tak datang..."

Keluhan yang sentiasa kedengaran. Kadang-kadang rasa kecewa melanda jiwa. Mana tidaknya, masa dan tenaga yang dicurahkan semacam sia-sia. Tidak ada hasil. Tidak balik modal kata orang.

Tapi duhai sahabatku, usaha dan tenaga kamu bukanlah sia-sia. Ada harga di sisi Allah s.w.t. Hidayah itu milik Allah s.w.t. Ingatkah kita akan bapa saudara Nabi yang matinya dalam kekafiran. Doalah dan terus istiqamah dalam perjuangan.

"Islam itu perjuangan...buka mata dan terus berjuang"

"Jangan lemah semangat!"

Dua amanat yang ku pegang erat. Kata-kata azimat dari Tuan Guru Nik Aziz yang padaku cukup bermakna. Seorang yang mewakafkan hidupnya kepada perjuangan sepenuhnya. Hari cuti,hari orang berehat bersama keluarga, tapi Tuan Guru tetap ingin bertemu rakyat jelata, mengajarkan ilmu demi Islam yang tercinta. MasyaAllah. Terima kasih Tuan Guru. Semoga Allah merahmatimu.

"Sesuatu yang bernilai pasti mahal harganya. Maka harga syurga itu bukan murah syeikh. Orang cakap nak masuk syurga, tapi usaha takde. Tak pelik. Ramai orang mengidam nak beli kereta mewah-mewah, tapi usaha takde. Cakap kosong je. Last-last...pakai kereta second hand je"

Demikian peringatan kepada ku. Dalam maknanya. Cantik untuk direnung bersama.

Hidup ini ada dua pilihan; Syurga atau Neraka. Jika kita pilih Syurga, kita lepaskan Neraka. Tapi jika kita pilih Neraka, kita lepaskan Syurga. Nauzubillah.

Mahu tidak mahu, pilihan mesti dibuat, dan kitalah yang membuat pilihan itu. Yang mana satu idaman kalbu? =)

0 comments: