FLAG OF THE TRUTH

1 Khilafah : Hukum Allah didahulukan,Sistem Islam yg sebenar diutamakan. “Menamatkan Kepungan Terhadap Gaza Bukanlah Dengan Kecaman Dan Kunjungan Ke PBB Tetapi Dengan Menggerakkan Tentera Mengelilingi Entiti Yahudi Umpama Gelang Yang Mengelilingi Tangan”

Pada hari Jumaat yang lalu (04/02/2011), jutaan rakyat Mesir telah berkumpul di Dataran Tahrir di Mesir dan di bandar-bandar besar yang lain untuk menumbangkan rejim Mubarak. Para penunjuk perasaan melaungkan pelbagai slogan untuk menumbangkan rejim Mubarak. Salah seorang wakil Press TV melaporkan bahawa para penunjuk perasaan merancang untuk melakukan perarakan menuju ke istana Presiden selepas selesai solat Jumaat.

Beberapa ribu tentera telah dikerahkan ke lokasi-lokasi penting di seluruh bandar. Pihak pembangkang menggelarkan hari Jumaat tersebut sebagai "Hari Untuk Melepaskan". Dikatakan bahawa demonstrasi besar tersebut bertujuan untuk memaksa Mubarak supaya melepaskan jawatannya. Terdapat juga beberapa kumpulan orang awam mengadakan protes besar-besaran di Iskandariah dan Suez. Perkembangan tersebut muncul setelah pemerintah menggunakan kekerasan terhadap para jurnalis dan media untuk menghalang liputan berita tentang penunjuk perasaan tersebut.

Pada hari Khamis yang lalu, wakil Presiden, Omar Sulaeiman menganggap bahawa seruan pengunduran Mubarak merupakan seruan kepada kekacauan. Suleiman mengatakan, pemerintah mendesak semua pihak termasuk Ikhwanul Muslimin supaya tutut serta dalam dialog nasional yang diadakan. Dalam sebuah kenyataan yang dikeluarkan, Ikhwanul Muslimin dikatakan menolak tawaran pemerintah tersebut.

Para penunjuk perasaan telah bersumpah untuk terus berdiri teguh meskipun berlaku pertembungan dan pergaduhan yang menyebabkan beberapa kematian, di mana lebih daripada 1500 orang yang lain cedera di Mesir. Mereka melaungkan “Turun, Turun, Turun Mubarak”. Ada juga para penunjuk perasaan yang menolak campur tangan Amerika dan negara-negara imperialis yang lain. Sekurang-kurangnya 300 orang terbunuh dan ribuan yang lain cedera dalam demonstrasi tersebut.

Mesir merupakan salah satu negeri kaum Muslimin yang memiliki potensi yang besar bagi umat. Sudah bertahun-tahun lamanya Mesir dicengkam oleh demokrasi dan kediktatoran serta berada di bawah telunjuk Amerika. Sungguh pelik, negeri yang dibuka oleh Amr bin Ash ini pada hari ini boleh menjadi sekutu Israel di mana pada waktu yang sama Israel menjajah negara Palestin.

Sudah tiba masanya umat untuk bangkit dan bukan hanya sekadar menghentikan rejim diktator, tetapi juga menggantikan sistem demokrasi yang selama ini telah membawa malapetaka kepada seluruh negeri-negeri kaum Muslimin. Umat kini memerlukan satu kesatuan politik yang akan mengembalikan kemuliaan mereka dengan menerapkan syariah dalam setiap sendi-sendi kehidupan serta mengembangkan Islam ke seluruh alam. Institusi tersebut adalah Khilafah Rasyidah yang diperlukan oleh umat, dan bukannya demokrasi. InsyaAllah, ia semakin dekat! [m/f/prstv/syabab.com]

0 comments: