FLAG OF THE TRUTH

1 Khilafah : Hukum Allah didahulukan,Sistem Islam yg sebenar diutamakan. “Menamatkan Kepungan Terhadap Gaza Bukanlah Dengan Kecaman Dan Kunjungan Ke PBB Tetapi Dengan Menggerakkan Tentera Mengelilingi Entiti Yahudi Umpama Gelang Yang Mengelilingi Tangan”

Rejim Mubarak telah mengerahkan segala yang dimilikinya untuk mencederakan rakyatnya sendiri. Walaupun demonstrasi jutaan rakyat yang menuntut Mubarak untuk berundur dilakukan dengan aman, beberapa pihak telah digunakan oleh penguasa untuk memprovokasi rakyat sehingga mencetuskan pergaduhan. Terbaru, sebuah kereta peronda polis milik pemerintah meredah jalan-jalan yang digunakan oleh penunjuk perasaan.

Pada awalnya para penunjuk perasaan sedang berkumpul dan berada di jalanan. Tiba-tiba dengan secara mengejut, sebuah kereta peronda di sebuah jalan melanggar beberapa penunjuk perasaan. Kejadian tersebut sempat dirakam dengan jelas oleh salah seorang penunjuk perasaan pada hari Khamis lalu (03/02/2011). Rejim Mubarak yang didukung oleh AS dan Barat telah bekerjasama dengan Israel dengan menggunakan tangan besinya untuk memukul para penunjuk perasaan. Di samping itu, konco-konconya juga menyerang para wartawan yang sedang membuat liputan tentang demonstrasi rakyat tersebut.

Demonstrasi rakyat yang tercetus daripada revolusi di Tunisia ini akan terus berlanjutan. Diramalkan bahawa demonstrasi jutaan rakyat pada hari Jumaat ini akan menambah parahkan lagi keadaan di Mesir. [m/np/syabab.com]

0 comments: